بایگانی

Archive for 24 دسامبر 2010

آیا این توهم میتونه حقیقت داشته باشه ؟

24 دسامبر 2010 بیان دیدگاه

سایت بالاترین یک اگهی دعوت به همکاری منتشر کرده با این عنوان : به همکاری یک خبرنگار محقق از یک رسانه خبری معتبر برای یافتن فرد یا افراد دخیل در انتشار دو خبر جعلی طی دو هفته گذشته نیازمندیم. این فرد لازم است با پیچیدگی‌های وب (همچون مفاهیمی مثل آی‌پی) آشنایی داشته باشد و همچنین دو تا سه روز وقت آزاد به پیگیری موضوع و مصاحبه با افراد اختصاص دهد. تا به حال کسی چنین نوع تحقیقی را در وب فارسی انجام نداده است. با توجه به افزایش شایعات و اخبار جعلی، حل این موضوع کمک زیادی به جلوگیری از این قبیل اخبار در آینده خواهد داشت. در صورت داشتن صلاحیت و تمایل به انجام این کار، لطفا به info@balatarin.com ایمیل بفرستید.

وقتی داشتم این آگهی رو می دیدم  توهماتی ناگهان به ذهنم خطور کرد توهم من من اینه : فاز اول که حذف کاربران بود  اما با واکنش شدیدی از سوی بقیه کاربرها مواجه شدن که انگشت اتهام را به سمت اونا نشانه رفت وحالا در فاز دوم میخوان از نفری دعوت به همکاری کنه که بقول خوشان یک خبرنگار محقق که با مفاهیمی مثل پیچیدگی‌های وب و آی پی آشنایی داشته باشه .با توجه به سوات ناقص من آدرس آی پی بدرد این میخوره که بفهمی چه کسی از کجا به سایت مورد نظر وصل شده و اگر تونستی جاشو پیدا کنی ، اینجا توهم من بیشتر شد با خودم فکر کردم اگر کسی از کابرهای سابق (اعدامی) و یا بقیه کاربرهای سایت  بعد از مدتی با مشکلی مواجه شد و بعدها معلوم شد مشکلاتی که باهاش مواجه شدن از طریق اطلاعاتی  بوده که از سایت  بالاترین درز کرده خیلی ها اعتراض میکنن و سایت رو مقصر افشای اطلاعات خصوصی افراد میدونن و مانند فاز اول انگشت اتهام اول به سمت اونا نشونه میره اما اینبار اونا میگن ما نکردیم  ما یه نفرو استخدام کردیم تا برای ما اطلاعات جمع کنه و ما به این طرف اعتماد کردیم و تمام اطلاعات مربوطه را در اختیارش گذاشتیم اونم از اعتماد ما سو استفاده کرد و این اطلاعات را در اختیار سازمانهای اطلاعاتی گذاشت یعنی همون ضرب المثل من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود. تو همین توهمات بودم که توهم جدیدی به ذهنم رسید باخودم گفتم شاید این بالانشینا با زبون بی زبونی دارن هشدار میدن و میگن بعضی از اتفاقاتی که پیش اومده یا قراره پیش بیاد از کنترل ما خارجه چون الان که سایت بالاترین را دیدم این آگهی را برداشته بود .خوب حالا بنظر شما این توهم میتونه حقیقت داشته باشه ؟

پ.ن : اینترنت پرسرعت ای دی اس ال که آی پی آن ثابت یا (استاتیک) بوده و به نام مشتری ثبت گردیده است و میشود با مدیر شبکه مکاتبه کرد و کاربر را از طریق قانونی شناسایی کرد.بنابراین هر کاربری بروی اینترنت اگر کاری بکند آی پی آدرس آن ثبت می شود و رد پای آن به جای میماند و از طریق آی پی اینترنت خود ,  آدرس منزل  و مشخصات کامل کاربر نمایان می شود , این موضوع در کشورهای مانند آمریکا به شدت رعایت می شود و با متخلفان , هکرها و سارقان اینترنتی به این صورت شناسایی و مجازات می شوند.

به عکس زیر که مربوط به ردیابی آی پی آدرس می باشد توجه کنید